Vanuit de raadscommissie B&F

Enkele technische agenda punten waaronder een aanpassing van de verordening op de Audit-commissie, verkoop van grond in de Greiden Bolsward welke verkoop uiteindelijk een klein batig saldo zal gaan opleveren en de Overeenkomst met de gemeente Leeuwarden voor een gezamenlijke aanbesteding en financiële afhandeling van enkele taken binnen het Sociaal Domein werden na bespreking in de Commissie als Hamerstuk overgeheveld.

Tot slot werd op het laatste moment ook de evaluatie het zogenaamde Ketenbeleid als een akkoord stuk afgedaan. Ook de fractie van de VVD kon instemmen met de conclusies over dit onderwerp wat een issue is op het Friese Platteland. Voor onze fractie speelde het onderdeel VEILIGHEID heel erg en de verantwoordelijkheid voor keten (5 stuks) die nog op gemeentegrond staan. Het college gaf aan met grote spoed proberen deze ook te verplaatsen bij iemand op het erf (of anderszins) zodat de ultieme verantwoordelijkheid niet meer bij de gemeente zal liggen.