Uit de raad: Waterskibaan op de Potten en verkeersveiligheid

De VVD heeft voor realisatie van de Waterskibaan gestemd. De initiatiefnemer heeft na de eerste  behandeling in de commissie DSO het ontwerp voor de  waterskibaan naar tevredenheid van de VVD aangepast. Ekomt meer ruimte voor zwemmers door de baan iets te verschuiven en er komt een tweede strand bij waar het vlot voor de “opslûpen” jeugd naar toe wordt verplaatst. De VVD is blij met dit initiatief. Natuurlijk beseffen wij ook dat de huidige gebruikers, die alleen voor de rust komen, die straks minder zullen vinden. Maar wij denken dat een en ander goed naast elkaar kan bestaan en dat vooral de jeugd meer reuring op prijs zal stellen en gebruik zal maken van de waterskibaan.

Dorpsbelang Offingawier maakte zich bezorgd over de veiligheid op de weg door het dorp door toenemende drukte naar de potten en op het kruispunt ( Fiifgeawei/Koaiwei). Wethouder Akkerman zei, naar aanleiding van de motie met de vraag een onderzoek te doen naar de veiligheid op de weg,  dat de gemeente al bezig was met plannen om het Kruispunt te veranderen zodat het veiliger wordt.

De motie mede ingediend door de VVD is aangenomen. Binnen drie maanden moet het college komen met een planhoe de weg naar de Potten veiliger kan worden gemaakt.